torek, 4. januar 2011

Kaj pravzaprav je rally Budapest Bamako 2011?

Vsi, ki so izvedeli, da gremo na pot, se sprašujejo kaj to pravzaprav je.
Ali je to organizirano, kaj bomo počeli, kdo to sploh gre,....

Naša štartna številka

Pomen rallyja od Budimpešte do Bamaka ni samo hitrost, niti ni zmaga, ampak dobrodelnost.
V letošnjem tekmovanju bo sodelovalo 400 udeležencev iz 35 držav z vsemi možnimi in nemožnimi prevoznimi sredstvi. Med njimi bo tudi nekaj motorjev, v glavnem pa bodo vozila raznih znamk in modelov. Med njimi bo nekaj precej zanimivih. Poleg našega rešilca, ki bo seveda najbolj atraktiven :), bomo naleteli tudi na fičota, katrco, Lado Nivo, Hummerja, en kup džipov in terencev vseh možnih znamk in meni najbolj odbitega Cadillaca letnik 1981. Trije fantje, ki poudarjajo, da so ITjevci iz Norveške, bodo zverino peljali na poslednjo vožnjo (njihov blog: http://bb-hearse@blogspot.com).

Pobudnik in ustanovitelj rallyja je Andrew G. Szabo, ki se je leta 2004 odločil, da ne bo sodeloval na rallyju Pariz Dakar. Začel je iskati prijaznejšo, prijetnejšo in bolj liberalno pot za doživetje prečkanja Sahare do zahodne Afrike. Ker ni našel nobene alternative rallyju Pariz Dakar, se je odločil, da organizira svojo driko. In tako je nastal rally Budapest Bamako.

Rally Budapest Bamako je doživeta avantura in orientacijsko tekmovanje od Evrope do Afrike, z minimalno pomočjo organizatorjev. 
Rally Budapest Bamako (B2) ni lahka nedeljska vožnja ali pa piknik v parku, niti ni organiziran turističen paket. Mi nimamo helikopterja, ki bi reševal nas udeležence, niti tovornjakov, ki bi vozili rezervne dele za avtomobile, ne prevajalcev, odvetnikov in turističnih vodičev. 
Udeleženci se moramo zanesti na svojo srečo, veščine in vire, saj smo v primeru težav prepuščeni samo sami sebi in sotekmovalcem.
Edina stvar, ki je na tej dirki zagotovljena, je negotovost. Nikoli ne veš kaj te čaka. 
B2 je avantura.
B2 je skupinski dogodek, pot preko 2 kontinetov v 2 tednih.

Budapest Bamako rally je dobrodelni rally, tekmovanje in nora avantura. Rally je namenjen vsem, ki so kdaj sanjali o Dakarju, Afriki in Sahari.

Katere nevarnosti lahko pričakujemo na poti?
V primeru nevarnosti in težav na poti tekmovalci lahko računamo samo na svojo ekipo. Vsaka druga oblika pomoči je menda čista sreča.
Zgodi se lahko naslednje:
  • prometna nesreča na avtocesti v Evropi
  • ugrabitev v zahodni Afriki
  • teroristični napad
  • zapor v Afriki
  • mučenje s strani domačinov v primeru, če povoziš človeka ali žival
  • nepopravljive tehnične okvare na vozilu
  • nesreča ali nepopravljiva škoda, ki se zgodi izven urejenih poti
  • ugrabitelji, tatovi v puščavi
  • zastrupitev s hrano
  • sončarica
  • korupcija pri carinikih, ki lahko zahtevajo plačilo za prečkanje meje
  • cariniki, ki te s počasnim delom na meji zadržujejo več ur ali dni
  • lažni davki in plačila v Afriki
  • nevarni afriški vozniki
  • nevarni vozniki, udeleženci rallyja B2
  • peščene nevihte
  • nervoznost članov ekipe
  • in še vsaj 1000 možnih nevarnosti, ki so nepredvidljive
Tekmovalna kategorija
V tekmovalni kategoriji morajo udeleženci opraviti dnevne naloge od tabora do tabora. Na poti bodo morali najti kontrolne točke, ki bodo dosegljive s GPS koordinatami. Vse kontrolne točke morajo obiskati, fotografirati in vstaviti v dnevno bilanco dirke. Za vsako najdeno kontrolno točko in opravljeno nalogo ekipa prejme točke. Kazenske točke prejmejo ekipe za manjkajoče kontrolne točke in prehitro vožnjo v naseljih.

Turistična katergorija
V tej naši kategoriji ni točk, niti iskanja kontrolnih točk in ne nalog. Dobili bomo natančno knjigo z navodili in dnevnimi postajami. Prosto bomo lahko vozili in raziskovali okolico poti. Turistična kategorija je prava pustolovščina, odkrivanje in povezovanje z drugimi ljudmi ter obiskovanje krajev, za katere nikoli nismo niti vedeli, da obstajajo. Naš cilj je priti na cilj!

Ceste v Afriki
Pot naše pustolovščine si izberemo sami. Rally poteka po poteh, ki so označene v zemljevidih, vendar so nekatere ceste v res slabem stanju. Večinoma jim težko rečemo ceste, še posebno v Maliju in Mavretaniji. Priporočljivo je, da se peljemo z vozilom na 4 kolesni pogon (mi ga imamo!).

Kaj storiti, če se vam pokvari avto ali se vam pripeti prometna nesreča in ostanete sredi ničesar?
To je eno izmed najbolj pogosto zastavljenih vprašanj. 
Najboljša rešitev je preventiva. V puščavo nikoli ne pojdi sam! 
A nihče še ni ostal v Sahari za vedno. 
Prva rešitev je, da prosite za pomoč, uporabite svoj satelitski telefon ali CB postajo, in udeleženec, ki je blizu, vas potegne iz peska in vas popelje do tabora ali vam pomaga. 
Druga rešitev je, da vas iz težav rešijo domačini. Čeprav je slišati presenetljivo, so ljudje v Sahari vsepovsod.  
Tretja rešitev je, da odpešačite do asfaltne ceste in ustavite pomoč. 
Leta 2008 sta se 2 udeleženca z motornimi kolesi zataknila v puščavskem pesku. Hodila sta 12 ur do ceste, kjer sta našla lokalni tovornjak, ki ju je izvlekel.

Dobrodelnost se začne v naših srcih
V nekaj letih je rally Budapest Bamako prerastel v največji dobrodelni rally na svetu. Rally je edinstveni primer kako skupnost neposredno daje drugi skupnosti.
Udeleženci rallyja so v preteklih letih pomagali zgraditi vodnjake in šole. S pomočjo svojih avtomobilov in ogromnega tovornjaka so prepeljali oblačila, igrače, zdravila, šolske potrebščine, sanitetni material,...
Poleg našega rešilca, bo ena izmed ekip podarila tudi 10.000 mrež proti komarjem, saj v Afriki zaradi malarije vsako leto umre 800.000 otrok.

Toliko za uvod, predstavo in potešitev radovednosti.

Greta

2 komentarja:

  1. svaka cast kjer je greta zraven itak vse laufa !!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. good luck guys, see you soon in Budapest !

    OdgovoriIzbriši